.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود شیرابه‌ زباله‌ها به رودخانه و دریا در نوشهر

 شمال نیوز: فرماندار نوشهر در حاشیه مانور بزرگ پاکسازی محور نوشهر به رویان از بهره‌برداری فاز نخست کارخانه زباله‌سوز تا نیمه نخست سال 93 خبر داد.

محمد علی قمی در گفت‌وگو با فارس در نوشهر افزود: محور نوشهر به رویان یکی از پر ترددترین محورهای استان است که مسیر جایگزینی نیز ندارد، به همین دلیل با وجود نصب سطل‌های زباله، مشکلات عدیده‌ای را برای منطقه دربر داشته که از نظر ظاهری و هم آب و هوا نامناسب است.

وی با ابراز تاسف از دپوی غیر اصولی زباله در مسیر اصلی این محور اظهار داشت: تنها  بخش کمی از این زباله‌ها اختصاص به مردم بومی منطقه دارد و بخش زیادی آن توسط مسافرانی که از این مسیر تردد می‌کنند، تولید می‌شود که ظاهر نازیبایی را به این محور داده است.

فرماندار نوشهر یادآور شد: دستگاه‌هایی چون اداره راه و شهرسازی، شرکت تعاونی دهیاران و محیط زیست را مسئول جمع‌آوری زباله این محور کردیم که با کمک ماشین‌آلات خود به این امر می‌پردازند ولی کافی نیست.

قمی تصریح کرد: بسیاری از مسافرانی که از این مسیر عبور می‌کنند و یا در ایام تعطیلات در این منطقه حضور دارند فرهنگ درست دفع زباله را نمی‌دانند و زباله‌های خود را کنار جاده رها می‌کنند که این امر مشکلات زیادی را برای منطقه چه زیست محیطی و چه از نظر ظاهر به وجود آورده است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی برای دفع زباله در منطقه خاطرنشان کرد: هر کس باید زباله‌ای که تولید می‌کند خود آن را دفع کند.

فرماندار نوشهر بیان داشت: در روزهای عادی میزان تولید روزانه زباله در شهرستان 120 تن است که این میزان در روزهای تعطیل به حدود 220 تن در روز می‌رسد که بالا تر از نرم جمعیتی منطقه است.

قمی افزود: در راستای کاهش زباله تصمیم بر این گرفته شد که در 30 دی ماه دومین روز هفته هوای پاک با بسیج دستگاه‌های مرتبط اعم از محیط زیست، شهرداری، منابع طبیعی،اداره راه و شهرسازی، هلال احمر، نیروی انتظامی نسبت به پاکسازی محور مانور عظیمی صورت گیرد تا این مسیر که به طول 45 کیلومتر است، از وجود زباله پاک شود که امروز این امر صورت گرفت.

*بهره‌برداری کارخانه زباله‌سوز تا نیمه اول سال 93

وی در ادامه از بهره‌برداری فاز نخست کارخانه زباله‌سوز تا نیمه نخست سال 93 خبر داد و گفت: با توجه به تأکیدات استاندار مازندران، اعتبار لازم برای اتمام فاز نخست که اتمام ابنیه و نصب تجهیزات است اختصاص یافته است و به‌زودی طی چند ماه آینده تجهیزات خریداری شده از کشور چین در محل مورد نظر  نصب می‌شود و امیدواریم تا پایان سال 93 کل پروژه به بهره‌برداری برسد.

قمی زباله را یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های شهرستان ذکر کرد و بیان داشت: به علت فاصله کم کوه و دریا شیرابه‌های بسیاری از زباله‌ها وارد رودخانه و دریا می‌شود که این امر به یکی از مشکلات شهرستان تبدیل شده است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.